نوار کناری
مجالس مذهبی در دوره معاصر از ابزارهای گوناگونی برای اطلاعرسانی و تبلیغ برنامههای خود و جذب مخاطبان بهره گرفتهاند. یکی از ابزارها، انتشار آگهی(اعلان) در مطبوعات است که از اواخر دوره قاجار و با گسترش روزنامهها و مجلات مورد اقبال مجالس مذهبی قرار گرفتهاست. این اعلانات مطبوعاتی، منبعی غنی برای مطالعات اجتماعی، تاریخی و مناسک شیعی و اسنادی ارزشمند از تاریخ اجتماعی شیعه در ایران معاصر به شمار میروند. کتاب حاضر، محصول پژوهشی است که با هدف گردآوری، بررسی و تحلیل این اسناد انجام شدهاست. در این پژوهش روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه سراسری فارسیزبانی که طولانیترین دوره انتشار تا امروز را داراست، برای مطالعه موردی انتخاب شده و همه اعلانات مجالس مذهبی که از نخستین شماره این روزنامه در سال ۱۳۰۵ تا پایان سال ۱۳۹۴ (جمعاً ۹۰سال) در ماههای محرم و صفر منتشر شدهاند (جمعاً ۵۱۳۱اعلان) استخراج و تدوین شدهاست. متن کامل این اعلانات به ترتیب تاریخ انتشار در فصول مجزا به تفکیک هر دهه آورده شده و اعلانات از نظر گونه های مجالس و اقسام محل های برگزاری آنها بررسی شدهاند. ارائه مدلی تجربی برای گونه بندی مجالس مذهبی(شامل ۲۶گونه)، شناسایی و معرفی اقسام تبلیغات مجالس مذهبی(شامل ۱۴مورد)، شناسایی و دستهبندی محلهای برگزاری مجالس مذهبی(شامل ۹دسته)، بررسی روند تغییرات اعلانات مطبوعاتی مذهبی، تحلیل آماری اعلانات مجالس مذهبی در هر دهه، تدوین فهرست سخنرانان و مداحان در هر دهه و تعیین افراد شاخص و پرمخاطب و بررسی موضوعات سخنرانیهای مجالس از دیگر موضوعات و مباحثی است که در کتاب حاضر به آنها پرداخته شدهاست. نهایتاً در فصل پایانی کتاب تلاش شدهاست با جمعبندی تحلیلها تجمیع آمارها و تطبیق دادههای فصول قبلی تصویری کلی از یک قرن برگزاری مجالس مذهبی در ایران ارائه شود.
مجالس مذهبی در ایران معاصر (دوره ۵جلدی)
2,000,000تومان
بررسی اجمالی
مجالس مذهبی در دوره معاصر از ابزارهای گوناگونی برای اطلاعرسانی و تبلیغ برنامههای خود و جذب...دسته بندی هاسبد خریدحساب کاربریجستجومشاهده های اخیربازگشت به بالا
سبد خرید×
سبد خرید شما خالی است !
جستجو×
محصولاتی که بازدید کرده اید.×
خصوصیات محصول
- وزن3360
- نوع کاغذبالک سبک سوئدی
- نوع جلدشومیز
- تعداد جلد5
- تعداد صفحات2212
- شابک978-600-8679-88-2
- قطعرحلی
- ناشرآرما
- نویسنده / نویسندگانمحسن حسام مظاهری
توضیحات محصول
مجالس مذهبی در دوره معاصر از ابزارهای گوناگونی برای اطلاعرسانی و تبلیغ برنامههای خود و جذب مخاطبان بهره گرفتهاند. یکی از ابزارها، انتشار آگهی(اعلان) در مطبوعات است که از اواخر دوره قاجار و با گسترش روزنامهها و مجلات مورد اقبال مجالس مذهبی قرار گرفتهاست. این اعلانات مطبوعاتی، منبعی غنی برای مطالعات اجتماعی، تاریخی و مناسک شیعی و اسنادی ارزشمند از تاریخ اجتماعی شیعه در ایران معاصر به شمار میروند. کتاب حاضر، محصول پژوهشی است که با هدف گردآوری، بررسی و تحلیل این اسناد انجام شدهاست. در این پژوهش روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه سراسری فارسیزبانی که طولانیترین دوره انتشار تا امروز را داراست، برای مطالعه موردی انتخاب شده و همه اعلانات مجالس مذهبی که از نخستین شماره این روزنامه در سال ۱۳۰۵ تا پایان سال ۱۳۹۴ (جمعاً ۹۰سال) در ماههای محرم و صفر منتشر شدهاند (جمعاً ۵۱۳۱اعلان) استخراج و تدوین شدهاست. متن کامل این اعلانات به ترتیب تاریخ انتشار در فصول مجزا به تفکیک هر دهه آورده شده و اعلانات از نظر گونه های مجالس و اقسام محل های برگزاری آنها بررسی شدهاند. ارائه مدلی تجربی برای گونه بندی مجالس مذهبی(شامل ۲۶گونه)، شناسایی و معرفی اقسام تبلیغات مجالس مذهبی(شامل ۱۴مورد)، شناسایی و دستهبندی محلهای برگزاری مجالس مذهبی(شامل ۹دسته)، بررسی روند تغییرات اعلانات مطبوعاتی مذهبی، تحلیل آماری اعلانات مجالس مذهبی در هر دهه، تدوین فهرست سخنرانان و مداحان در هر دهه و تعیین افراد شاخص و پرمخاطب و بررسی موضوعات سخنرانیهای مجالس از دیگر موضوعات و مباحثی است که در کتاب حاضر به آنها پرداخته شدهاست. نهایتاً در فصل پایانی کتاب تلاش شدهاست با جمعبندی تحلیلها تجمیع آمارها و تطبیق دادههای فصول قبلی تصویری کلی از یک قرن برگزاری مجالس مذهبی در ایران ارائه شود.
محصولات مرتبط
آیتمی برای نمایش وجود ندارد!